Monday, January 30, 2012

Kenapa Aku???





Sentiasa bermohon kepada Allah untuk mendapat kebahagiaan di dunia dan akhirat....Dugaan mendatang untuk menguji kekuatan dan kesabaran hamba-Nya.Bersabarlah.........

Damai hati setenang bayu,
Berhembus lembut dinginnya terasa,
Akal berfikir ligat mencari,
Punca rahsia tenangku kini.

Dulunya hati sering walang,
Puas meneliti apa silapku,
Kerna sering gagal,
Mempertahan satu hubungan,
Yang seringkali ku pinta,
Biarlah berakhir dengan bahagia.

Satu masa,
Tika aku sedang belayar,
Jauh ke hadapan mengenang pengalaman lalu,
Menyinggahi diri yang serba lemah ini,
Allah menurunkan sekali lagi dugaan,
Yang aku tidak terjangka,
Akan menimpa diriku jua,
Hingga satu ketika aku terasa sangat lemah,
Satu demi satu kebenaran terbongkar,
Hanya mampu mendengar hakikat,
Tidak mampu membayangkan bagaimana,
Untuk menghadapi hari-hari mendatang.

Namun,
Berbagai pengalaman telah ku timba,
Sepanjang mengenali ragam manusia,
Hingga ku terfikir,
Tiap manusia telah Allah sediakan,
Tiap satu nya tiap cabaran yang berbeza2,
Walau berat untuk dipikul,
Tapi setiap satu dugaan yang mendatang,
Buat aku sedar,
Selagi mana kita dekat dengan-Nya,
Allah tak akan pernah meninggalkan kita.

Justeru itu,
Jika ini yang harus ku terima,
Serta mampu melahirkan 'AKU' yang baru,
Aku redha.....

Hasil Karya: Affyn Najihah

No comments: