Monday, February 6, 2012

Pelangi Cinta



Impian setiap insan ingin rase dicintai,disayangi dan dimanja..tp jrg2 kbhagiaan itu singgah di dlm lubuk hati insan bernama S..Dia seorang insan yang  mudah didekati tp sukar untuk ditelusuri sifatnya.Mudah memahami orang lain ttpi sgt skar bg orang lain utk memahami dirinya yang punya sifat dan perangai yang tidak dapat dijangka..S juga punya hati utk disayangi bkn disakiti semata-mata..Tatkala itu, hatinya sering terdetik  [ kenapa org lain sng nk bhagia tp tak aku ?.]… “Aku bkn pemilih ..bukan juga mncari kesempurnaan.sekadar mencari keserasian agar hubungan y dibina bkekalan utk selamanya.Aku cuma inginkan seorang lelaki y mampu menjadi ketua y baik dlm urusan keluarga dan juga seorang khalifah y mpu membimbing ke arh y lbh baik..Aku percaya tidak semua lelaki y baik itu mmg baik keperibadiannya,dan yang jahat itu selamanya terkurung dlm lorong gelap tnpa sirna cahaya yang jelas utk mnuju ke arah yang satu..Manusia mampu berubah asalkan niat dtg dari dlm hati tnpa paksaan dri mana2 pihak..Aku terima seadanya jika inilah yang terbaik untukku”… Dalam pada itu, S bkenalan dengan seseorang y die sndri xkn trlints org sbegitu ditkdirkan utk bkawan dengannya..takdir Allah kite xtaw..ade hikmah di sbaliknya…Sejak itu die mula brtekad utk jadi seseorang y lbh memahami,mampu buat kputusan y btul dlm hidup, xmdh mnilai bdasarkan ape y dilihat scara zahirnya….S mule mnilai dan berfikir mnggunakan mata hatinya..Tiap ape y dilakukan dlm hidup,S melihat dari sudut positif dan negatifnya…Selepas itu S mule blajar tiap keputusan y kite amek kite kne lah brani utk tnggung risikonya….S mule mnjadi mtg dlm cara berfikir…bile S trkenangkan blik sgala pnglaman y die lalui sebelum bergelar “SESEORANG”,die pn trsenyum sndiri… 

Kala ku renung bulan,
Tanpa ku sedar aku tersebut namamu,
Sungguh aku sangat merindui akan dirimu,
Pernah kau dan aku berjanji,
Kau untukku dan aku adalah untukmu,
Janji yang termetrai tak mudah untuk aku dustai,
Bagiku cinta itu sangat suci,
Untuk dicemari dengan kata dusta dan nista.

Jangan ditanya kenapa aku pergi,
Jangan ditanya kenapa aku ingin menyendiri,
Jangan tanya aku erti kesetiaan jika kau tak mampu melakukannya,
Aku hanya insan biasa,
Punya hati dan perasaan,
Tak ingin dilukai lagi oleh insan bernama LELAKI,
tetapi aku juga ingin ase disayangi,
Karna itu aku tidak menolak kehadirannya,
Saat rase cinta itu hadir,
Akan aku setia hingga ke akhirnya...

Hasil Karya: Affyn Najihah