Thursday, February 9, 2012

Aku Tak Bodoh !

Hari nie aku gagal lagi utk selami hati owg y aku syg…tp btul ke aku y xfhm atau die sbnrnye y xmpu nk phm atau buat2 xphm?...knapa blh jd cmnie?.. ari2 gduh..kalau cmnie brterusan mpu ke hbgn aku ngn die bertahan?..aku  xmntx hadiah y mahal2 utk tunjukkan y die btul2 sygkan aku..aku xharapkan kitowg kuar ari2 utk lbh saling memahami..kalau la ngn kuar ari2 tue mpu wujudkan kasih syg  lbh baek,nape wujudnya terma cinta jarak jauh y aku tgk ade je y bhagia??..ade jgk y mngatakan percintaan selepas kahwin itu indah sb tiap ari kte blajar sesuatu y bru mngenai pasangan kite..dgn pnuh keyakinan aku mengiyakan sb itulah realitinya pe y blaku skang..tp kau still nk bangkang hakikat y sudah jelas depan mate..kau kate cara tue sume da lapuk..owg skang xpakai g da cra tu..KOLOT!!!...huh???  okay fine!!...aku xkisah sb bg aku laen owg laen pmikirannya..tp tlglah gtaw aku lau aku terslah dlm mnyusun kate,trguris hati tnpa disedari..tapi, kau diam je n trus nk pthnkan ego….aku xfhm..

APE Y KAU NAK SEBENARNYE???



Bermulanye detik dan ketika itu,aku terus buat keputusan utk xmdh berikan cinta aku ni kepada sesiapa ngn mudah..cinta bkn skdr di lafaz dengan kata2 tp msti lah dtg dri hati y tulus suci…ade y kate aku ego,sombong,berlagak,bajet bagus,lagak baik..1 je jwpn aku.. “kenal aku dulu baru kau tahu siape aku sebenarnye”..tibe2 aku terfikir ‘utk ape kaum laki beria sgt mntx couple’?..korang harapkan ape dri pempuan y kau idamkan tue?lau skdar nk maen2 ,kau silap..pmpuan zaman skang xmudah kau nk perbodohkan..lau kau ase ngn duit kau mampu kaburkan hati pempuan mcm aku,kau silap owg ar der!..mmg aku jenis mudah cair ngn kate2 mnis,tp jgn lupe akal aku msih mpu brfikir g..pmpuan mane y xsuke dipuji???tp jgn lupe, dlm diam aku tfsir stiap makne trsirat y kau ucpkan pd aku…jgn mrh bile aku ase sngsi sb zaman sekarang ssh nk cri laki y mdh faham kehendak pempuan KOLOT cam aku nieh!...

 “Kau ingat kau tu bagus sgt ke smpai kene wat lelaki tertunggu2 kau?..pempuan bajet cm kau smpai bile pn xkn couple…aku ase smpai ble pn xkn kawin ar…member2 kau da bderet2 anak kau plak stil cmtue gk…huh!hrap muke je lawa”..(luahan ase lelaki)..

 Aku xase aku bajet lawa..lau x, xkn ar byk kali ptus an…lau da byk kali clash,kira bajet gak kew?ha aku tye kau nieh!..aku harap sgt kau dpt jwb bkn DIAM..kdg2 aku xphm gak…kau ni skdr nk pthnkan ego or nk tunjuk kau xbgus sgt sbgai seseowg y dianggap pelindung pd kaum pempuan LEMAH cm aku nieh???

Hm dear diary,
Aku bukan mcm Princess Mia dlm cite The Princess Diaries tue y msti coretkan wateva y die wat dlm diary diraja…Aku sekadar orang biase y ingin mluahkan ase trsirat di sblik tiap pglaman y da aku lalui..Aku xpndai nk cite kt owg sb aku lbh slesa bsendiri brsama rhsia2 ku…Dear diary, byk g aku nk coretkkan tp ckupla smpai sini dulu yek..Moge2 aku lbh dpt phm pe y aku nk dlm hidup pasni n xbgntung hidup pd cinta semata…”Cinta bkn skdr pmbawa ceria tetapi juga membawa derita y x trtggung pabila tiba saat hati dilukai”..

HASIL KARYA : AFFYN NAJIHAH

No comments: